Skroplonym gazem ziemnym (LNG) czy sprężonym gazem ziemnym (CNG) można również tankować pojazdy przystosowane do zasilania takim paliwem np. autobusy czy ciężarówki.
To bardzo dobre rozwiązanie dla dużych aglomeracji miejskich, w których problemem jest intensywny ruch samochodowy, a którym zależy na ograniczeniu emisji zanieczyszczeń do atmosfery przez pojazdy. W tym przypadku wyjściem jest ekologiczny gaz ziemny w postaci LNG czy CNG.
Dzięki zastosowaniu technologii gazu skroplonego zyskuje nie tylko środowisko, ale i kieszeń pasażera, z uwagi na to, że paliwo gazowe jest tańsze.
Wyniki testów przeprowadzonych przez polskiego producenta autobusów z LNG, jak i użytkowników ciężarówek wskazują, że zużycie paliwa jest nawet 15% mniej niż oleju napędowego, co powoduje że wydatki na paliwo LNG mogą być nawet o 35 proc. niższe w stosunku pojazdów z silnikami diesla.
Zaletą LNG jest również jego zredukowana objętość, co oznacza nie tylko krótszy czas tankowania, ale też znacznie mniejsze koszty transportu i magazynowania gazu.
Firma BARTER S.A. proponuje rozwiązania zasilania pojazdów gazem ziemnym, zarówno CNG jak i LNG, dostosowanym do potrzeb przewoźnika.