Informacje ogólne

Skroplonym gazem ziemnym (LNG) czy sprężonym gazem ziemnym (CNG) można również tankować pojazdy przystosowane do zasilania takim paliwem np. autobusy czy ciężarówki.

To bardzo dobre rozwiązanie dla dużych aglomeracji miejskich, w których problemem jest intensywny ruch samochodowy, a którym zależy na ograniczeniu emisji zanieczyszczeń do atmosfery przez pojazdy. W tym przypadku wyjściem jest ekologiczny gaz ziemny w postaci LNG czy CNG.

Dzięki zastosowaniu technologii gazu skroplonego zyskuje nie tylko środowisko, ale i kieszeń pasażera, z uwagi na to, że paliwo gazowe jest tańsze.

Wyniki testów przeprowadzonych przez polskiego producenta autobusów z LNG, jak i użytkowników ciężarówek wskazują, że  zużycie paliwa jest nawet 15% mniej niż oleju napędowego, co powoduje że wydatki na paliwo LNG mogą być nawet o 35 proc. niższe w stosunku pojazdów z silnikami diesla.
Zaletą LNG jest również jego zredukowana objętość, co oznacza nie tylko krótszy czas tankowania, ale też znacznie mniejsze koszty transportu i magazynowania gazu.

Firma BARTER S.A. proponuje rozwiązania zasilania pojazdów gazem ziemnym, zarówno CNG jak i LNG, dostosowanym do potrzeb przewoźnika.